fredag 14 mars 2008

modernt!

när jag googlar spökplumpen (f ö en av 08´ s hetaste modeikoner, mer om det senare.) kommer det upp bilder på franke. jag personligen förstår inte riktigt sambandet men det kommer säkert till mig när jag fått tänka över det lite, det kan ha med frankes krav på anonymitet både mediamässigt och under deras konserter.

nu till ämnet varför bl a spökplumpen kommer vara the shit inom modesvängen i år. alla som är nere med disney vet ju hur spökplumpen ser ut när han inte har sin maskering på sig (NEJ, det är inte en burka) som för övrigt är sjukt smart vet hur en man ska se ut under de kommande månaderna. en annan het modeförebild är borstis, sjukt butch snubbe med flanell och borstigt skägg. man har ju redan sett hur det modet har börjat få grepp på några av de mer trendmedvetna rockabillysnubbarna i landet, det är väl flanellskjortan och den klassiska bilden av manlighet som gör att de ramlar in på en clean borstislook. jag efterlyser dock att houseskäggen och ryggsäckshiphoparna tar efter också, enad front mot metrosexualitet boys!

Inga kommentarer: