måndag 17 mars 2008

En magisk indier i ett u-land.

Tyvärr har jobbet som häxa antagligen gått till någon annan, möjligtvis denna person som uppenbarligen har mer trolleriskills än mig. Ibland måste man helt enkelt inse att saker och ting inte alltid går som man tänkt sig. Dock är jag en person som alltid har en backup-plan, planen nu är detta. Får jag möjligheten att se hur trollkarlar arbetar i andra länder är det givetvis en stor bonus, något jag alltid varit intresserad av är voodoo och jag är säkert skicklig nog att använda lite spells så jag skulle bli placerad i Haiti! Tänk er! Jag har möjligheten att lära mig en ny spännande del av magi! Den långsiktiga planen är att bli som den här killen fast lite mer gangsta, då skulle Haiti passa mig alldeles utmärkt.

Angående Labero måste jag också ge lite creds till killens fashionsense. Alla i min ålder kommer ihåg killen sedan länge, förut körde han på någon slags åttiotalslook, en look som bland trollkarlar varit dominerande sen just det årtiondet. Joe (som vi trollkarlar emellan kallar honom) har dock gjort ett helt outstanding jobb med att bli mer nere med modeskiten. Killen har visst kvar en hel del drag från åttiotalet men på att jävligt snyggt sätt. Från att ha varit sveriges Siegfried & Roy rent stilmässigt är han nu mer tung, mer pondus. Han är glassig (röker cigarr, åker limo överallt), har snyggare kläder och definitivt snyggare hår.

Han är helt enkelt magins svar på Patrick Bateman.

Inga kommentarer: